Ewald Weiss

In de Algemene ledenvergadering van 31 mei 2018 is de heer drs. E. Weiss benoemd tot lid van het bestuur van de Onderwijsbestuurdersvereniging (OBV).

Zijn expertise
Ewald Weiss, bestuurder van de Stichting Progresso, is zijn loopbaan in het voortgezet onderwijs begonnen in 1981. De heer Weiss is afgestudeerd in de Duitse taal en letterkunde aan de Vrije Universiteit te Amsterdam. Hij heeft onder meer gewerkt als docent Duits op verschillende middelbare scholen en aansluitend als lerarenopleider. Sinds 2002 is hij werkzaam in het hoger management van verschillende organisaties voor voortgezet onderwijs. Vanaf 2011 vormt hij het college van bestuur van de scholen Caland lyceum en Lumion in Amsterdam.

De toegevoegde waarde van Ewald Weiss voor het bestuur van OSVO
Het uitgangspunt van de Strategie van Progresso is : ‘Liefde als principe, orde als basis en vooruitgang als doel’. Om dit doel van ‘vooruitgang ’te bereiken moet je aldus volgens de heer Weiss, over de grenzen van je eigen organisatie stappen en de samenwerking opzoeken. Alleen dan komen we samen verder met onderwijs.

27 juli 2018
OBV Bestuur,
Marc Mittelmeijer, voorzitter a.i.